Logo

Vy a Vaše zdravíJsme součástí skupiny AGEL, největšího soukromého poskytovatele zdravotní péče ve střední Evropě.

O nemocnici

Pacienti v Nemocnici Český Těšín trénovali paměť

13.3.2018

Problémy se zapomínáním trápí řadu lidí, hlavně pak těch starších. Pravidelný trénink paměti však může fungování paměti a výkonnost mozku výrazně zlepšit. Nemocnice Český Těšín, člen skupiny AGEL, se proto rozhodla šířit osvětu ohledně tréninku paměti a v rámci oslav Národního týdne trénování paměti připravila na dnešní den pro své pacienty a jejich rodinné příslušníky speciální přednášku i s praktickým zaměřením.

„Aktivity zaměřené na trénink paměti jsou nenahraditelné především pro dlouhodobě hospitalizované pacienty, kteří je ocení nejen ze zdravotního hlediska, ale i kvůli jejich vlivu na psychiku a sebevědomí. Pro osobní spokojenost je nesmírně důležité nestagnovat, nepřestávat se rozvíjet a učit. Kolektivní aktivity pak navíc rozvíjejí i sociální vazby, což opět pozitivně ovlivňuje psychickou i fyzickou stránku každého člověka,“ říká Mgr. Alice Ručková, členka představenstva Nemocnice Český Těšín.

Důležitost tréninku paměti připomněla přednáška na téma Význam trénování paměti. Akce se konala v rámci Národního týdne trénování paměti, který pořádá Česká společnost pro trénování paměti a mozkový jogging. Akce pod vedením MUDr. Vladislavy Pieniažkové, která se problematikou tréningu paměti aktivně zabývá, zahrnula přednášku a aktivity zaměřené nejen na paměť samotnou, ale i logické uvažování, slovní zásobu či soustředění.

 „Většina populace považuje problémy s pamětí za nevyhnutelné a mnozí na ně rezignují. Pravdou však je, že pokud jde o naši paměť a její fungování, máme svůj osud víceméně ve vlastních rukou. Když mozek neprocvičujeme, prostě zleniví, ale pokud jej trénujeme, jeho funkčnost se zlepší. Pokud mozek není zasažen nějakým chorobným procesem, je kapacita paměti stejná po celý život,“ vysvětluje Mgr. Alice Ručková s tím, že k tréninku mozku není vždy nutně potřeba speciálních činností. Mnohdy stačí jen zajímat se o dění kolem sebe, aktivně komunikovat s lidmi, číst knihy, poslouchat hudbu, luštit křížovky a učit se nové věci, které člověka zajímají. Velmi důležitý je však i dostatek spánku, správná životospráva a aktivní přístup k životu.

 

 

Zpět