Postup při podání stížnosti
Vážený pane, vážená paní
Klademe důraz na kvalitu poskytovaných služeb a z tohoto důvodu jsme přístupni Vašim podnětům a připomínkám. V případě, že nejste spokojeni s poskytovanou péčí, projednejte své námitky s vedoucími pracovníky naší společnosti. Lze také oslovit přímo vedení společnosti, kde s Vámi problém projednají.
Postup při podání stížnosti
Kdo může podat stížnost proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb:
- pacient
- zákonný zástupce
- osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel
- osoba zmocněná pacientem
Jakým způsobem může být stížnost podána:
- ústně - záležitost s Vámi projedná sekretářka předsedy představenstva a v případě, že záležitost nelze vyřešit ihned, budete požádáni o podání stížnosti písemnou formou
- písemně - v listinné nebo elektronické podobě. Písemná forma musí obsahovat: identifikační údaje odesílajícího - jméno příjmení, adresu a telefonní kontakt. Z textu musí být jasně patrné, co je předmětem stížnosti a koho se týká.
- anonymní stížnosti se stávají pouze podnětem k případnému zlepšení kvality poskytované péče. Prošetřovány budou pouze v případě, že obsahují údaje o nezákonné činnosti.
Kde, komu a kdy můžete stížnost podat:
Nemocnice AGEL Český Těšín a.s.
sídlo: Ostravská 783, Český Těšín 737 01
tel: 558 737 424
e-mail: sekretariat@nct.agel.cz
Úřední hodiny sekretariátu předsedy představenstva:
Po – Pá 7:00 – 15:00 hod.
Mimo pracovní dobu sekretářky předsedy představenstva je možno podat stížnost u pracovníka vrátnice, který s Vámi stížnost sepíše.
Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Poskytovatel je povinen vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení. Tuto lhůtu může odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů. Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu. O prodloužení lhůty, o postoupeni stížnosti je poskytoval povinen informovat stěžovatele.
Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách)
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
Pokud stěžovatel s vyřízením stížností nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu tj. Krajský úřad Moravskoslezského kraje.