Logo

PARTNER VAŠEHO ZDRAVÍJsme součástí skupiny AGEL, největšího soukromého poskytovatele zdravotní péče ve střední Evropě.

Rychlý kontakt

+420 558 769 211

Pacienti, návštěvy, veřejnost

Postup při podání stížnosti

Vážený paciente,

klademe důraz na kvalitu poskytovaných služeb a z tohoto důvodu jsme přístupni Vašim podnětům a připomínkám. V případě, že nejste spokojeni s poskytovanou péčí, projednejte své námitky s vedoucími pracovníky naší společnosti. Lze také oslovit přímo vedení společnosti, kde s Vámi problém projednají.

Postup při podání stížnosti

Kdo může podat stížnost proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb:

  1. pacient
  2. zákonný zástupce
  3. osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel
  4. osoba zmocněná pacientem

Jakým způsobem může být stížnost podána:


  1. ústně-záležitost s Vámi projedná Nemocniční ombudsman nebo  referent pro korporátní záležitosti a v případě, že záležitost nelze vyřešit ihned, budete požádáni o podání stížnosti písemnou formou.
  2. písemně-v listinné nebo elektronické podobě. Písemná forma musí obsahovat: identifikační údaje odesílajícího-          jméno, příjmení, adresu, telefonní kontakt. Z textu musí být jasně patrné, co je předmětem stížnosti a koho se týká.
  3. anonymní stížnosti se stávají pouze podnětem k případnému zlepšení kvality poskytované péče. Prošetřovány budou pouze v případě, že obsahují údaje o nezákonné činnosti.

Kde, komu a kdy můžete stížnost podat:

Nemocnice AGEL Český Těšín a.s.
sídlo: Ostravská 783, Český Těšín, 737 01
tel.:  558 769 253.e-mail: ombudsman@nct.agel.cz

Úřední hodiny ombudsmana Nemocnice AGEL Český Těšín:
Po 8,00 – 12,00 hod.
 

Úřední hodiny sekretariátu předsedkyně představenstva Nemocnice AGEL Český Těšín:

Po-Pá 7,00 – 15,00 hod.

Mimo pracovní dobu sekretariátu je možno podat stížnost u pracovníka vrátnice, který s Vámi stížnost sepíše.


Jaké jsou lhůty pro vyřízení:

Poskytovatel je povinen vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení. Tuto lhůtu může odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů. Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu. O prodloužení lhůty, o postoupení stížnosti, je poskytovatel povinen informovat stěžovatele.


Podle kterého právního předpisu se postupuje:

  • Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách).
  • Zákon č. 171/2023 Sb. – Zákon o ochraně oznamovatelů.

Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:

Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, tj. Krajský úřad Moravskoslezského kraje.