Informace pro osoby se zdravotním postižením
Přístup do prostor nemocnice
1. Plán rozmístění budov je umístěn na orientační tabuli při vjezdu do nemocnice.
2. Pomoc při orientaci pacienta v nemocnici zajišťují pracovníci vrátnice, kteří v případě potřeby zavolají zdravotnický personál.
3. Přístupy do nemocnice jsou opatřeny bezbariérovými vstupy do budovy "G", "CH" a budovy "I". Přístupy do budovy " A" a "C" jsou zajištěny bezbariérovým výtahem.
4. V budově "A " a "C", kde se nachází lůžková oddělení je instalován výtah pro vstup do vyšších pater dle platných norem pro bezbariérový přístup.
Bezbariérová WC:
Pavilon CH | přízemí, i po 15 hodině zpřístupní vrátnice |
Pavilon C | 2. a 3. patro, výtahem |
Pavilon G | v době ordinačních hodin |
Toalety pro hendikepované jsou umístěné na všech lůžkových oddělení nemocnice.
Komunikace
1. Pacient se smyslovým postižením nebo s těžkými komunikačními problémy zapříčiněnými zdravotními důvody má při komunikaci související s poskytováním zdravotních služeb právo dorozumívat se způsobem pro něj srozumitelným a dorozumívacími prostředky, které si sám zvolí včetně způsobů založených na tlumočení druhou osobou.
2. Pacienti ošetřováni v ambulantním provozu, se smyslovým nebo tělesným postižením, kteří využívají vodícího nebo asistenčního psa mají právo s ohledem na svůj zdravotní stav na doprovod a přítomnost psa u sebe v souladu s vnitřním řádem Nemocnice Český Těšín a.s. tak, aby nebyla porušována práva ostatních pacientů.
3. Péče o pacienty se zrakovým, sluchový, pohybovým a mentálním hendikepem včetně péče o seniory je poskytována dle platných standardizovaných postupů. Tyto postupy zahrnují ohodnocení úrovně soběstačnosti a zjištění potřeb hendikepovaných pacientů. Přístup k pacientům je individuální.
4. Sociální pracovnice Nemocnice Český Těšín a.s. zajišťuje sociální péči a sociální poradenství u hospitalizovaných pacientů. Poskytuje pomoc při překladech pacientů k jiným poskytovatelům sociálních služeb např. umístění do domova s pečovatelskou službou, pomoc při zajištění pečovatelské služby, pomoc při zajištění příspěvků na péči a jiné.
5. Pro zabezpečení kontinuity péče, je potřeba sociálních služeb plánována již při přijetí pacienta a zajištěna před ukončením hospitalizace. Tyto služby jsou poskytovány všem pacientům.